Što učiniti nakon kupnje nekretnine?
Kupujete nekretninu? Nakon čitanja posjetite Realiko i pronađite svoj novi dom bez posrednika i provizije!
Prodajete nekretninu? Prijavite se na Realiko i prodajte svoju nekretninu bez agencijske provizije!
Ostale članke možete pronaći na Realiko blogu.
Sadržaj
- Što učiniti nakon kupnje nekretnine?
- Uknjižba vlasništva
- Primopredajni zapisnik
- Prijava prebivališta
- Zaključak

Što učiniti nakon kupnje nekretnine?
Kada potpišete ugovor o kupoprodaji nekretnine, približavate se kraju cijelog procesa i trenutka kada ćete useliti u svoj novi dom. Iako ste već obavili onaj najvažniji korak, potpisali kupoprodajni ugovor, postoje još neke važne stvari koje trebate učiniti nakon potpisivanja kako biste stavili točku na "i" i finalizirali proces kupnje!
Uknjižba vlasništva
Nakon što ste potpisali kupoprodajni ugovor, jedan od najvažnijih koraka je uknjižba vašeg vlasništva u zemljišne knjige. Ovo je ključan korak jer službeno potvrđuje vaše pravo vlasništva nad nekretninom. Od 10. veljače 2023. upis u zemljišne knjige obavezno se podnosi elektronički putem javnog bilježnika ili odvjetnika, što znači da građani više ne mogu samostalno podnositi zahtjeve za upis.
Postupak se razlikuje ovisno o tome je li nekretnina koja je kupljena imala upisanu hipoteku banke kreditora bivšeg vlasnika ili nije. Na temelju kupoprodajnog ugovora između vas i prodavatelja, u slučaju da je hipoteka banke upisana na nekretninu, prodavatelj je ishodovao pismo namjere. Kada se dug (ostatak kredita) iz pisma namjere namiri banci kreditoru prodavatelja, banka će izdati dokument zvan brisovnica. Taj dokument mora biti ovjeren kod javnog bilježnika, te se na temelju brisovnice omogućuje brisanje hipoteke prvotne banke kreditora iz zemljišnih knjiga.
Javni bilježnik ili odvjetnik će odmah pri ovjeri potpisa i solemnizaciji kupoprodajnog ugovora izraditi elektronički podnesak, to jest odraditi uknjižbu u vaše ime. U slučaju kupoprodaje nekretnine, za uknjižbu se prilažu:
- • Kupoprodajni ugovor
- • Tabularna izjava
Primopredajni zapisnik
Primopredajni zapisnik je dokument koji se sastavlja između prodavatelja i kupca te ga nije potrebno ovjeriti kod javnog bilježnika već samo vlastoručno potpisati. Ovo nije službeno potrebni dokument, ali se preporuča da se napravi kako bi smanjio prostor za potencijalne nesuglasice između vas i prodavatelja. Sastavlja se pri samoj predaji nekretnine s prodavatelja na kupca. Preporučeno je da sadrži:
- • Točne informacije o nekretnini (primjerice, opis iz članka ugovora o kupoprodaji koji definira nekretninu koja je predmet ugovora)
- • Informacije ugovornih strana (ime i prezime, adresa i OIB prodavatelja i kupca)
- • Datum primopredaje
- • Popis stanja brojila (struja, voda, plin, grijanje)
- • Opis stanja nekretnine u trenutku primopredaje (kupac prihvaća nekretninu u stanju u kojem je u trenutku primopredaje bez vidljivih nedostataka)
- • Potpisna polja za obje stranke
Također, zapisnik može sadržavati broj predanih ključeva te popis namještaja/opreme koji ostaju u nekretnini, ako je to bilo dogovoreno. Time obje strane potvrđuju da je, primjerice, sav namještaj koji je bio dio dogovora o kupoprodaji ostao u nekretnini, čime se izbjegavaju naknadni nesporazumi.
Ako nekretnina u trenutku primopredaje ima očite nedostatke koji nisu bili prisutni prilikom pregleda nekretnine prije potpisivanja ugovora o kupoprodaji, svakako je preporučljivo priložiti i fotografije prostorija u svrhu daljnjeg postupanja. Naravno, i kada nema očitih problema, korisno je dodati fotografije nekretnine u sami zapisnik kako bi stanje nekretnine bilo evidentirano u zapisniku i fotografijama.
Prijava prebivališta
Ako ste nekretninu kupili s namjerom da u njoj živite, dužni ste prijaviti promjenu adrese prebivališta nadležnoj policijskoj upravi u roku od 15 dana od nastanjenja na novoj adresi. Prijava se podnosi u MUP-u.
Obrazac koji možete ispuniti unaprijed te donijeti isti spreman na šalter MUP-a možete pronaći u tekstu na ovoj poveznici. Od dokumenata potrebno je donijeti važeću osobnu iskaznicu te ili kupoprodajni ugovor ili vlasnički list. Ako ste kupili nekretninu koju ćete koristiti kao vikendicu, to jest, ne namjeravate tamo živjeti, niste dužni prijaviti prebivalište.
Prijenos režija
Po preuzimanju nekretnine, potrebno je prenijeti obavezu režija na vas kao novog vlasnika. Vi kao kupac nekretnine trebate izvršiti prijepis korisnika na vaše ime kako bi stari vlasnik bio razdužen od obaveze plaćanja računa nekretnine kojoj više nije vlasnik.
Kao što smo spomenuli iznad, preporučujemo izradu zapisnika o primopredaji nekretnine, u kojem bi trebalo evidentirati stanje brojila u trenutku primopredaje (struja, voda, plin, grijanje). Na temelju zapisnika možete znati točno gdje vaša obaveza počinje, a prodavateljeva završava.
Ako ste kupili stan u zgradi, postajete i suvlasnik te zgrade, a time i dužnik mjesečne pričuve od dana stjecanja. Kako biste prenijeli obavezu pričuve na sebe, potrebno je obavijestiti upravitelja zgrade ili predstavnika stanara o nastaloj promjeni koji će onda poduzeti potrebne radnje da se vi vodite kao obveznik pričuve.
Od ostalih režija, potrebno je prenijeti obavezu za vodovodne usluge, usluge odvoza otpada, te predati zahtjev za utvrđivanje komunalne naknade. U većini slučajeva, sve navedene promjene je moguće obaviti i online putem, bilo preko obrazaca (primjerice HEP ODS/Elektra imaju obrazac dostupan na ovoj poveznici) ili slanjem e-maila s potrebnim podacima. U svakom slučaju, više informacija možete potražiti na internetu, ovisno o lokaciji vaše nove nekretnine, te riješiti prijenos s minimalno uloženog truda!
Zaključak
Ništa od ovoga nije komplicirano. Uknjižbu radi bilježnik, prijavu riješite u jednom posjetu MUP-u, a režije često možete prebaciti online. Cijeli proces možete završiti u nekoliko sati, bez dodatnih troškova ili stručnjaka. Jedino što trebate jest organizacija i par dokumenata.
Kada sve ovo riješite, proces kupnje je službeno gotov - uživajte u vašem novom domu!
Spremni za kupnju? Pregledajte nekretnine na Realiku!
